Service Desk säästää työaikaa ja kustannuksia

Kun työaseman käyttö takkuaa, eikä työn tekemisestä tule mitään, nopein ja tehokkain apu on ottaa yhteys Service Deskin asiantuntijoihin. Ongelmatilanteen nopea ratkaisu säästää työaikaa ja tehostaa yrityksen toimintaa, eli hyödyt mitataan selvänä rahana. Toiminta ei pysähdy haastavissakaan paikoissa, kun saat apua ja opastusta heti, kun sitä tarvitset.

OTA YHTEYTTÄ

Tarjoamme aitoa, kotimaista Service Desk -palvelua, jonka etulinjassa on parhaat asiantuntijamme. Toimintaamme ohjaa tavoitteemme tuottaa ICT-alan parasta asiakaskokemusta. Service Deskimme on osa palvelukeskustamme Service Centeriä, joka on palvelujemme hermokeskus.

Apua arkipäivän työhön

MPY Service Desk -palvelu on arkipäivän apuvoima ICT-pulmiin. Liittyipä pulmatilanne niin työasemaan, älypuhelimeen, ohjelmistoon tai vaikkapa fontin asennukseen – kotimainen IT-tuki ja IT-tukihenkilö ovat yhden kontaktin päässä. Nopea ongelmatilanteen ratkaisu säästää työaikaa ja tehostaa yrityksen toimintaa, eli hyödyt mitataan selvänä rahana. Toiminta ei pysähdy haastavissakaan paikoissa, kun saat apua ja opastusta heti, kun sitä tarvitset. Vaativissa pulmatilanteissa huolehdimme paikan päälle lähitukipalvelun taklaamaan ICT-haasteen. Osaavat IT-tukihenkilömme ratkaisevat pulmasi nopeammin kuin osasit odottaa.

Service Desk on rajapinta tietohallintoon ja sen laatu näyttäytyy valtaosalle käyttäjistä koko tietohallinnon peilinä. Kun toisessa päässä on ystävällinen ja hyvin ympäristösi tunteva asiantuntija, joka on hetkessä työasemassasi kiinni ratkomassa ongelmaa, ollaan oikeassa suunnassa.

Tehokkuus lähtee työkaluista, tiedosta ja osaamisesta sekä mahdollisuudesta keskittyä. Service Deskin suorituskykyä tulee mitata ja sitä tulee johtaa – myös lukujen kautta. On tärkeää ymmärtää, että Service Desk -palvelupiste ei paranna yksittäisten häiriöiden taustalla olevia ongelmia rakenteissa. Se hoitaa enemmänkin oireita ja antaa aikaa ja rauhaa tekniselle hallinnalle keskittyä isoihin ongelmiin.

Palvelupisteeseen liittyy läheisesti lähituki. Vaikka merkittävä osa käyttäjien tukemisesta voidaan hoitaa etänä, on lähituki pystyttävä järjestämään tarvittaessa. Tässä on muistettava, että jos lähituki hoidetaan palvelupisteen resursseilla, Service Deskissä voi olla suorituskykyhaasteita. Hyvin toimiva palvelupiste vaatii riittävästi resursseja ja työkaluja, mutta myös hyvän ja suunnitelmallisen teknisen taustaympäristön.

Lisää suorituskykyä: Service Desk -palveluna

Kyllä se voidaan ostaa myös palveluna. Toiminnan perustana on kattava dokumentaatio ja tehokkaasti toimiva konfiguraationhallintajärjestelmä sekä tähän keskittynyt palvelutiimi. Palvelupisteen tavoittaa puhelimitse, sähköpostilla tai portaalin kautta luodun tiketin avulla.

Hyvin saatavilla olevan asiakaskohtaisen dokumentaation ja tehokkaiden, valmiiksi levitettyjen hallintatyökalujen ansiosta siellä tunnetaan asiakkaan ympäristö ja siihen liittyvät yksityiskohdat. Service Deskiin tulevia yhteydenottoja vastaanottaa parhaat asiantuntijat ja kun päivä päättyy, pöytä on tyhjä. Palvelupiste siirtää lähitukeen liittyvät pyynnöt alueellisten tiimien hoidettavaksi, jossa päivystävä asiantuntija ottaa tehtävän haltuun.

Jokaisesta yhteydenotosta syntyy tiketti ja sen perusteella mittaamme suorituskykyä ja varmistamme riittävän resursoinnin. Lähes kaksi kolmesta yhteydenotosta ratkaistaan heti ensimmäisen puhelun aikana.

OTA YHTEYTTÄ