Mobiililaitteiden hallinta- ja elinkaaripalvelut vahvistavat tietoturvaa

Kun mobiilikäytössä olevien älylaitteiden määrä organisaatiossa kasvaa, samalla lisääntyvät myös tietoturvaan liittyvät kysymykset. Jos laite katoaa tai joutuu vääriin käsiin, ulkopuolisilla on suora yhteys tärkeisiin ja jopa salassapidettäviin tietoihin. Mobiililaitteiden hallintapalvelu tarjoaa helpon sekä turvallisen tavan ylläpitää ja hallita organisaation koko mobiililaitekantaa. Hallintapalvelulla voidaan tehdä asetusmuutoksia ja seurata mobiililaitteiden tietoturvaa: laitteita voidaan lukita ja tyhjentää väärinkäyttötapausten yhteydessä. Palvelun avulla myös selkeytetään organisaation strategiaa mobiililaitteiden käytössä, mikä tarkoittaa yhteisesti sovittujen laitemallien käyttöönottoa ennalta määriteltyjen toimintojen mukaisesti. 

OTA YHTEYTTÄ

Strategian pohjalta käytössä olevista laitteista muodostetaan laiterekisteri, minkä kautta asiakas pystyy seuraamaan ja hallitsemaan omassa käytössään olevien laitteiden elinkaarta. Laiterekisterin perusteella pystytään tekemään määrityksiä laitteiden elinkaaresta sekä laitteiden kierrosta käyttäjältä toiselle. Laitteet uusitaan automaattisesti elinkaaren mukaisena aikana ja ovat valmiiksi asennettuja käyttöönotettaviksi asiakkaan kanssa sovituin sovelluksin ja oikeuksin.

Vakioitujen kokonaisuuksien etuja ovat mm. mobiililaitteisiin liittyvien häiriö- ja ongelmatilanteiden etähallinta, jolloin MPY:n asiantuntijat pääsevät selvittämään häiriötilannetta suoraan laitteeseen etäyhteyden avulla. Käyttäjä- ja huoltopalvelut huolehtivat loppukäyttäjien opastamisesta mobiililaitteen käytössä sekä laitteista vika- ja rikkoontumistapauksissa koko sopimuskauden ajan.

Mobiililaitteiden hallintapalvelujen etuja ovat:

  • Keskitetty laitehallinta, mm. päivitykset ja sovellusten jakelut,
  • Reaaliaikainen laiterekisteri,
  • Ajantasaiset tietoturvaohjelmistot,
  • Laitteiden tyhjennys ja lukitus etänä,
  • Laitteen tietoturvallinen kierrätys sopimuksen lopussa,
  • Käyttäjätuki- ja huoltopalvelu,
  • Loppukäyttäjien neuvonta ja vianselvitys (MPY ServiceDesk),
  • Varalaitepalvelu,
  • Optiona operaattoripalveluiden ja liittymien hallinta.

Mobiililaitteiden elinkaaripalveluilla luodaan mobiilistrategian pohja:

  • Vakioidut laitemallit ja tarvittavat ohjelmistot,
  • Palveluun voidaan ottaa mukaan myös olemassa oleva laitakanta,
  • Laitekannan seuranta, elinkaaren mukainen automaattinen laitekierto ja uusiminen sovitun mukaisesti,
  • Käytössä MPY-online-itsepalveluportaali, johon määritellään asiakaskohtaiset katalogit mobiililaitteille ja oheistarvikkeille,
  • Esiasennus, jossa asennetaan sovitut sovellukset ja määritykset (esim. O365-sähköpostiasetukset, asiakaskohtaiset appsit, tietoturvaohjelmistot),
  • Laitteet voidaan toimittaa suoraan loppukäyttäjälle.
OTA YHTEYTTÄ