Mitä henkilötietoa keräämme asiakastietorekisteriin

    Rekisteriin voidaan tallentaa Asiakkaan (henkilön tai yrityksen) yhteystiedot ja muuhun asialliseen yhteyteen liittyvät, kuten asiakassuhteen hoitamisen mahdollistavat tiedot: 

    • Nimi, syntymäaika, henkilötunnus, yhteystiedot: osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite 
    • Arvo tai ammatti 
    • Asiakasnumero 
    • Asiakastyyppi 
    • Asuinrakennuksen tyyppi 
    • Tilatut tuotteet/palvelut 
    • Tilaushistoria, laskutus- ja perintätiedot 
    • Markkinointitiedot 
    • Palveluiden estotiedot 
    • Puhelutallenteet asiakaspalvelutilanteissa 
    • Tiedot suoramarkkinointiluvista ja –kielloista 
    • Puheluiden ja tekstiviestien teletunnistetiedot 
    • em. tietojen muutostiedot 

    Mahdolliset asiakkaan muut antamat tiedot: 

    • Reklamaatiot ja palautteet 
    • Rekisteröidyn rekisterinpitäjään liittyvä toiminta sosiaalisen median palveluissa 
    • Muiden palvelujen käyttämistä koskevat tiedot, kuten uutiskirjeen, lehden tai tapahtumamuistutukseen liittyvät tiedot 
    • Evästeet ja niiden tai muiden vastaavien tekniikoiden välityksellä saadut rekisteröidyn päätelaitetta ja verkkokäyttäytymistä koskevat tiedot 
    • Asiakkaan mahdollisesti itsestään antamat muut tiedot 

    Potentiaalisten asiakkaiden tiedot: 

    • Henkilön perustiedot, kuten nimi- ja osoitetiedot, puhelinnumero, sähköpostiosoite 
    • Yritysasiakkaiden kohdalla tehtävä ja asema yrityksessä
    • Asiakkaan mahdollisesti itsestään antamat muut tiedot 
    • Lupatiedot ja kiellot, kuten suoramarkkinointiluvat ja -kiellot 

    Potentiaalisesta kuluttaja-asiakkaasta on rekisterissä yhteystiedot vain siinä tapauksessa, jos tämä on antanut siihen ennalta suostumuksensa rekisterinpitäjälle tai yhteistyökumppanille.