Tietoa laskutuksesta

    Miten voin saada laskut? Onnistuuko sähköpostilasku?

    Voit vastaanottaa MPY:n laskut sähköpostilla, e-laskuna, suoramaksuna tai paperilaskuna. Sähköposti, suoramaksu ja e-lasku ovat maksuttomia. Paperilaskuista peritään hinnaston mukainen paperilaskulisä. E-laskun ja suoramaksun voit ottaa käyttöön oman pankkisi kautta. Laskun tilaaminen sähköpostiin onnistuu ilmoittamalla käytössä oleva sähköpostiosoite asiakaspalveluun. Muiden laskutustapojen muutokset voi pyytää asiakaspalvelusta.

    Sähköpostilaskuissa lähettäjänä on Ropo laskutuspalvelu, joten tarkastathan myös roskapostisi.

     

    Vaihda e-laskuun

    E-laskuun siirryt helposti omassa verkkopankissasi, vaikka silloin kun seuraavan kerran olet maksamassa laskua. Valitse verkkopankissa uusi e-laskusopimus.

    • Valitse laskuttajaksi "MPY Telecom Oyj" ja maksun aiheeksi "MPY:n e-lasku". Tunnistetiedoksi tarvitset viimeisimmän maksetun laskun viitenumeron.

    Lopuksi vahvista e-laskusopimus. Jatkossa saat laskusi e-laskuna suoraan verkkopankkiisi. Tarkemmat ohjeet e-laskun käyttöönotosta löydät oman pankkisi nettisivuilta

     

    Miksi e-lasku kannattaa valita

    • Voit tarvittaessa muuttaa laskun maksutiliä kätevästi omassa verkkopankissasi.
    • Laskut säilyvät verkkopankkisi arkistossa.
    • E-lasku on turvallinen ja ekologinen, pankkien kehittämä laskujen vastaanotto- ja maksutapa.

     

    Lasku on maksettu väärillä maksutiedoilla

    Mikäli lasku on maksettu väärillä tiedoilla, suorituksen etsimiseen ja oikaisemiseen tarvitaan alla olevat tiedot. Tiedot löytyvät verkkopankista.

    Etsithän nämä ennen yhteydenottoasi asiakaspalveluun:

    • Maksupäivä
    • Maksajan nimi
    • Summa
    • Tilinumero jolle summa on maksettu
    • Viitenumero
    • Selitekenttään mahdollisesti kirjattu tieto
    • Arkistointitunnus

     

    Eräpäivän siirto

    Huomioi, että maksupäivän siirron voi tehdä vain ennen laskun eräpäivää. Eräpäivän voi siirtää ottamalla yhteyttä Ropo Capitaliin.

     

    Palvelu suljettu maksamattomien laskujen vuoksi

    Mikäli palvelusi tai liittymäsi on tilapäisesti suljettu maksamattomien laskujen takia, avautuvat ne automaattisesti uudelleen, kun maksusuoritukset ovat kirjautuneet MPY:lle. Tämä tapahtuu noin 1-3 arkipäivän kuluessa maksusuorituksestasi. Palvelua ei voida avata tätä aiemmin. Suljetun liittymän avaamisesta peritään hinnaston mukainen maksu.

     

    Osoitteenmuutos

    Laskutusosoitteen muutoksen ilmoitat kätevimmin asiakaspalveluun sähköpostilla (asiakaspalvelu@mpy.fi) tai yhteydenottolomakkeella.

    Kun muutat uuteen osoitteeseen, huomaathan, että sinun tulee itse päivittää osoitetietosi MPY:lle.

     

    Mihin soittaa, kun on asiaa laskutuksesta?

    Laskujen ja sopimusten sisältöön liittyvissä asioissa teitä auttaa MPY:n asiakaspalvelu: puh. 030 670 3033 (hinta 0,088 €/min), ma-pe 8-17, asiakaspalvelu@mpy.fi

    Laskun maksamiseen liittyvissä asioissa yhteydenotot Ropo Capitalin asiakaspalveluun: puh. 017 366 7042, ma-pe 8-20, la 10-15, mpy@ropocapital.fi

     

    MPY Telecom Oyj:n laskut maksetaan tilille

    Pankki

    IBAN

    BIC

    Danske Bank

    FI75 8431 8710 0031 82

    DABAFIHH