MPY:n Elisa Ketomaa: Urapolku huippujengissä

Olen Elisa Ketomaa, kokenut asiakaspalvelun ammattilainen ja yksi huippujengiläisistä. Olen työskennellyt MPY:llä eri rooleissa jo lähes 15 vuoden ajan. Työurani käynnistyi tradenomin tutkinnon jälkeen palvelutiedottajana, jonka jälkeen olen työskennellyt niin myynnissä kuin markkinoinnissa ja asiakaspalvelussa. Isosta talosta on löytynyt uusia haasteita urapolulle ja työ sekä oikea asenne on opettanut ja antanut mahdollisuuden kehittää itseäni osana Huippujengiä. 

Elisa-Ketomaa-asiakaskokemus-MPY-ICT

"Uskon, että kun asenne on kohdallaan ja halua oppia uutta, niin töitä riittää ja omaa osaamista on helppo kehittää."

"Täysin uusien tehtävien ja roolien omaksuminen ei välttämättä ole helppoa, mutta asenne ratkaisee. Jossain kohtaa aloin entistäkin vahvemmin ajatella, että hoidan homman kuin homman niin hyvin kuin ikinä osaan tyyliin "minusta tulee maailman paras assistentti". Mitä en osaa tai ymmärrä, selvitän ja opiskelen sen. Uskallan kysellä tyhmiä ja otan vastuun itse siitä, että opin. Matkan varrella on tarttunut mukaan myös paljon varmuutta, että uskallan kyseenalaistaa, ehdottaa ja seisoa omien näkemysteni takana."

Oppia parhaista käytännöistä ja maalaisjärkeä

"Tällä hetkellä toimin asiakkuuspäällikkönä, esimiehenä vetämässä asiakaspalvelun ja MPY maailma -myymälän yhdeksän hengen palvelutiimiä. Esimiesrooli on minulle melko uusi – noin puolen vuoden mittainen - joten oppimista riittää. Erityisen haasteelliseksi en sitä kuitenkaan koe: luotan maalaisjärkeen ja ihmissuhdetaitoihin. Kokemuksia on kertynyt omista esimiehistä työvuosien aikana. Poimin vain ne parhaat ominaisuudet ja käytännöt omaan esimiestyöhöni."

"On ollut hienoa tutustua omaan porukkaan ja tuntea yhteistyön sujuvan. Olen myös huomannut, että ylpeyteni heistä ja arvostukseni heidän osaamistaan kohtaan on aitoa eikä tittelin tuoma rooli. Tavoitteeni on mahdollistaa tiimilleni hyvät työskentelyolosuhteet ja -välineet. Kun työnteko on mukavaa, ovat tuloksetkin hyvät: asiakas saa hyvää palvelua tyytyväiseltä työntekijältä."

"Minulle työskentely MPY huippujengissä on mahdollistanut perheen, vapaa-ajan ja mielekkään työn yhdistämisen ja mahdollisuuden kehittää itseäni urapolulla eteenpäin." 

Tavoitteena ICT-alan paras asiakaskokemus

"Asiakaskokemus on minulle ja tiimilleni ohjenuora, mikä antaa toimintaohjeen kaikkiin tilanteisiin. Se on näkökulma, jonka kautta meidän tulee tarkastella omaa tekemistämme. Kysyä jatkuvasti itseltään, mitä tämä asiakkaalle merkitsee ja kuinka haluaisin itse asiakkaana itseäni kohdeltavan. Aika helposti sieltä vastaus silloin löytyy."

"MPY:n visio, toimialan paras asiakaskokemus, on helppo allekirjoittaa. Tämä näkyy tekemisen meininkinä ja haluna saada asioita tapahtumaan. Valitusta ja voivottelua ei kuule: se on muuttunut hienoiksi kehitysehdotuksiksi ja uusiksi ideoiksi! Omalta osaltani haluan auttaa tiimiäni pääsemään hyviin tuloksiin tyytyväisten asiakkaiden kanssa ja niin, että työ on kivaa!”

Ellu